lauantai 14. joulukuuta 2013

Kuulumisia kesältä

Kuten viime kirjoituksissani kerroin, palasin Suomeen Tanskasta, mutta en jäänyt Suomeen koko kesäksi odotelleen kirjettä siitä, pääsinkö opiskelemaan ja milloin yliopisto-opinnot alkaisivat. Lähdin juhannuksen jälkeen purjehdusleirille 11 päiviksi. Viime vuonna olin mukana ja käytiin Visbyssä, täällä kerralla iloikseni päämääränä on Tanskan Aarhus! En malttanut pysyä poissa Tanskasta.
Tanskalle saavuttuani, matkustin Aarhusista Kööpenhaminaan ja lensin Ranskaan Pariisiin. Siellä tapahtui kaikenlaista ensimmäisinä päivien aikana monenlaisia, mutta se kuuluu reissaamiseen. Jatkoimme Pariisista Italiaan, Kreikkaan, Albaniaan, Bulgariaan ensin Sofiaan katsomaan Deaflympialaiset ja sitten Sunny Beachiin loppuajan. Matkustamiseen kului 7 viikkoa, oli vaikea uskoa, se tuntui paljon pidemmältä. Tapasin matkan aikana lisää ihmisiä ja tuntui, se auttaa laantumaan sitä ikävän tunnetta, kun Tanskassa opiskelut olivat päätyneet. Kuvat eivät ole aikajärjestyksessä mutta mitäpä sellaisesta..

Kuvia olkaa hyviä! <3
(Kaikki kuvat on otettu iPhone 5:lla)

Rauhallisia yövuoroja menossa.
 Pariin otteeseen oli ollut erittäin huonoa säätä, purjevene keinui kovasti ja aallot olivat 5 metrisiä ja aallot lyövät kanneille ja olimme läpimärkiä, mutta hyvä kokemus oli. :)

Kyläilimme taas viimevuotisesta tutussa Visbyssä. Ihana saari.

Kävimme myös Bornholmissa, Tanskan saaressa.Tutustuimme Rönneen, saaren satamakaupunkiin. Kävin Bornholmissa viimeksi 17 vuotiaana.

Kööpenhaminan lentokentän ohitse purjehdittu. Lennot tulivat ja lähtivät suunnilleen 5 minuutin välien, ehdimme nähdä monta laskua.

Pariisi puiden lomitse.
Tapaaminen matkakaverin kanssa Eiffelin tornin alla kadotettuamme toisiamme 3 tunneiksi. Voin ehkä joskus kertoa siitä jutusta jos halukkaita lukijoita löytyy vaikka ei liity neulomiseen millään tavalla.

Albaniassa kauniissa rannalla.

Etelä-Italiassa, ennen lähtöämme laivalla Kreikkaan.

Bulgariassa, yhdessä baarissa on tämmönen "katto"

Akropolis Kreikan Aatenassa.

Kreikan vanhat talot.

Albanian vuoristot. Pelotti ihan kamalasti ajaa sen ylitse.